Re.: ING nie dba o bezpieczeństwo środków, brak autoryzacji nawet przy przelewach wysokokwotowych
Nie rozumiesz. Skoro na etapie logowania udowodniono, że ty to ty, to po co chcesz jeszcze dodatkowo autoryzować przelew? Ja nie korzystam z U2F, więc nie ma pewności czy ktoś nie obszedł zabezpieczeń przy logowaniu - stad sms. A korzystamy z jednego ING.
Poza tym wątpię po moim przelewie, ponieważ nawet autoryzacja nie pomogła przelać większej kwoty. Limit dzienny przekroczony i koniec. Pewnie mu
Re.: ING nie dba o bezpieczeństwo środków, brak autoryzacji nawet przy przelewach wysokokwotowych
Coś nałgałeś. Próbowałem właśnie zrobić przelew i nawet nie chodzi o to, że wymagają autoryzacji. Ja w ogóle go nie mogę wykonać. Pojawia się komunikat:
Nie możesz zrobić tego przelewu w Moim ING. Kwota przekracza dzienny limit przelewów w bankowości internetowej. Skontaktuj się z naszą infolinią.
No i pozamiatane. A wysokość przelewów mam na wysokość salda.
Re.: ING nie dba o bezpieczeństwo środków, brak autoryzacji nawet przy przelewach wysokokwotowych
Ale wiesz po co aktywowałeś U2F? Raz piszesz o braku autoryzacji, teraz się okazuje, że używasz klucza, który każdą transakcję autoryzuje. Po co dodatkowa autoryzacja? No chyba, że wykonujesz przelewy bez tego klucza.
Re.: ING nie dba o bezpieczeństwo środków, brak autoryzacji nawet przy przelewach wysokokwotowych
> Przelewy robiłem w różnych bankach i na prawdę każdy wymagał potwierdzeń. A ING ? > Przelew poszedł bez niczego. I o ile jak wysyłam przelew na kilka stówek to jeszcze > jakoś ujdzie. Ale przelewy typu 100 000 zł bez ŻADNEJ autoryzacji ?
Bo ING jest dedykowany dla innej grupy klientów. Tutaj 100 tysi może na tobie to kwota robiąca wrażenie, ale dla typowego klienta ING wysokie kwoty zaczynają się o...
Chciałem sprawdzić jakie są dostępne promocje dla mojego konta, ale okazało się, że z uwagi na brak wyrażonej zgody marketingowej nie mam takiej możliwości. W jaki sposób chcecie zachęcić klienta do wyrażenia takowej, jeśli nawet nie wie, czy warto?
Patrzę na tabelę opłat i wychodzi mi na to, że złożenie zgody jest darmowe. Nie widzę także aby była pobierana opłata za dostarczenie zgody do odbiorcy przez bank. Same wykonanie transakcji także jest darmowe. Coś przeoczyłem, czy faktycznie brak opłat za tę funkcjonalność? Bo coś mi się kojarzy, że np. do Play można było tylko pocztą wysłać i wtedy bank pobierał opłaty. Ale nie wiem
Nie wiem co rozumiesz pisząc o dynamicznych polach. Jeśli chodzi o to, że raz pyta np. o 6, 7 i 18 znak, a innym razem o 2, 4 i 22 to tak było odkąd pamiętam i nie to stanowi problem dla menadżera haseł. Nie jest to także nazwa strony. Mam wrażenie jakby dodali jakąś warstwę.
Albo chodzi o to, że jak kliknę w menedżera to kursor wyskakuje z pola i nie wraca do tej samej pozycji gdy zatwierdzę hasło
Co zepsuliście? Korzystałem z menedżera haseł. Dzięki temu mogłem używać losowego, generowanego hasła, którego nawet nie znałem. Wystarczyło tylko zaznaczyć cyferki i odpowiednie pola były uzupełniane. Teraz coś tak "usprawniliście", że ta funkcja nie działa.
Pamiętajcie o podstawowej zasadzie - zbytnie śrubowanie wymogów bezpieczeństwa powoduje obniżenie bezpieczeństwa. Za takie coś
I jak tam? Coś nowego w temacie? Moim zdaniem strzał w kolano. Skoro Revolut mi na to pozwoli, to dlaczego by tam konta nie założyć? A skoro już tam mam konto, to dlaczego nie płacić tamtą kartą? I w ten prosty sposób ING idzie w odstawkę.
I jak tam? Już 5 lat analizujecie. Może coś nie tak z kadrą, która się zajmuje analizami?
Jak dla mnie to już wygląda na świadome działanie w celu uniemożliwienia świadomym użytkownikom zastosowania znacznie pewniejszych rozwiązań dotyczących zabezpieczeń. Moje dziecko ma lepiej zabezpieczone konto z grami, niż ja konto bankowe.
Tak, wiem - analizujecie i jak tylko będzie to powiadomicie. Czyli c
Możesz to zrobić wybierając po zalogowaniu do Mojego ING kolejno:
-> sekcja "Zaplanowane"
-> zakładka "Zarządzaj"
-> opcja "Wycofaj zgodę" w odpowiednim poleceniu zapłaty na pasku opcji
Bardziej usługi > Polecenia zapłaty. Przynajmniej na dzisiaj.
Dodałem dzisiaj testowo polecenie zapłaty i nie widzę go na liście. Podałem kod z smsa, zatwierdziło i gdzie to polecenie? Musi zostać przetworzone nim
Nie pamiętam, a nie mam możliwości tego teraz sprawdzić - czy dla karty limit transakcyjny i limit na wypłaty ustawiany jest niezależnie? Bo na płatności zagraniczne na pewno można ustawić osobno.
Chodzi mi o to, czy np. z limitem 500 zł na kartę jeśli zrobię zakupy za 300 zł to mogę skorzystać z CashBacka też na 300, czy mogę maksymalnie 200 (300 zakupy + 200 cashback = 500 limit dzie
Zastanawiam się jak specjaliści z banku odnoszą się do porady dotyczącej zmiany metody autoryzacji z smsa na aplikację bankową. O tym wspominałem wcześniej pisząc o niebezpiecznych smsa
Jeszcze może dopytam w kontekście tych limitów. Aczkolwiek mam wątpliwości, czy bank odpowie - może społeczność ma jakieś doświadczenia.
Ustawiam limit powiedzmy 500 zł dziennie. Jakie są możliwe scenariusze w takim przypadku? 1. Złodziej próbuje dokonać przelewu na całą kwotę jaka jest na koncie - oczywiście mu się to nie udaje. Czy ja dostanę pusha o nieudanej próbie, czy nie? Bo jeśli tak to w og...
Wystarczy odciąć internet. Aczkolwiek zagłuszanie sygnału chyba nie jest zgodne z prawem. Więc może to zwykłe straszenie, albo faktycznie jak wspomniano wyżej - ograniczenie do kilku popularnych aplikacji w ramach jakiegoś porozumienia z producentem.
Ja rozumiem, że teraz takie czasy, że tekst dłuższy od smsa jest dla wielu ponad siły (dla niektórych nawet krótki sms to za dużo - i nie czytają czego dotyczy otrzymany w smsie kod i gdzie robią przelew). Dla mnie ważniejsze jest jednak aby nie stracić oszczędności na które pracowałem nieporównywalnie dłużej niż pisałem ten tekst.