Kredyty i pożyczki

Odpowiedz

dokumenty wymagane do pożyczki - umowa o dzieło

[ Edytowane ]

Jak to jest z dokumentami wymaganymi do pożyczki przy umowie o dzieło?Pracuję w ten sposób od kilku lat,co miesiąc podpisując nowa umowę.Na stronie w zakładce wymagane dokumenty jest informacja:

 

  • wystawione przez zleceniodawcę zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów (pobierz formularz) lub inne dokumenty potwierdzające uzyskiwanie dochodów w roku bieżącym (np. umowa, z której wynika okres jej obowiązywania wraz z dowodem otrzymywania wynagrodzenia np. ostatni wyciąg z rachunku, na który wpływa ww. wynagrodzenie) lub
  • wyciągi z obcego banku za ostatnich 12 miesięcy potwierdzające wpływy na rachunek z tytułu osiąganego dochodu

Tymczasem konsultant powiedział mi,że muszę tez mieć umowę o dzieło wystawioną w przód na min. 3 miesiące,o czym po pierwsze nie ma mowy w w/w punktach(w punkcie 1 jest informacja o "umowie,z której wynika okres jej obowiązywania",ale punkt drugi jest wymieniony jako alternatywa dla przedstawienia takiej umowy) a po drugie takich umów się raczej nie praktykuje,więc te wymagania są trochę bezsensu w przypadku wykonywania tzw.wolnych zawodów.

Odpowiedz
0 Lajków
kostalacosta
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
25-10-2016
Wiadomość 1 z 2 (3 292 wyświetleń)

Re.: dokumenty wymagane do pożyczki - umowa o dzieło

Warunkiem uwzględnienia dochodów z tytułu umów o dzieło jest stabilny charakter tych dochodów w okresie kredytowania. Data końca umowy powinna być późniejsza niż data spłaty zobowiązania.

Bierzemy pod uwagę, że umowy te zazwyczaj są zawierane na krótszy okres czasu, dlatego jest możliwość złożenia wniosku na czas dłuższy niż okres trwania umowy o pożyczkę. Aby taka umowa była brana pod uwagę to dochód z tego tytułu powinien być uzyskiwana od co najmniej 12 m-cy wstecz i minimu 3 m-ce do przodu.