09-10-2016 16:59
Witam,
mam pytanie odnośnie czasu oczekiwania na decyzję Państwa banku.
Złożyłem przy pomocy pośrednika wniosek o kredyt hipoteczny na początku września. Wg zapewnień doradcy nie miało być problemu z uzyskaniem kredytu (mała kwota, duży wkład własny, brak zadłużeń, dobre zarobki). Dopiero po 2ch tygodniach, w połowie września, dostałem informację od pośrednika o wstępnej decyzji pozytywnej i prośbę o dostarczenie dodatkowego oświadczenia dla banku co niezwłocznie uczyniłem. I od tego momentu jest cisza. Od połowy września do teraz nie dostałem żadnej informacji na jakim etapie jest rozpatrywany mój wniosek ani potwierdzenia na piśmie wstępnej decyzji i prośby o opłacenie wyceny nieruchomości. Wg informacji jakie uzyskałem od innych doradców kredytowych, już dawno powinno być to załatwione. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdyż musiałem przedłużyć u dewelopera termin wpłaty środków przez bank a drugi bank do którego był złożony wniosek o kredyt odrzucił go, z przyczyn nie zależnych ode mnie. Czas mam do końca tego miesiąca a nie wiem na czym stoję, pośrednik przekazuje tylko informację, że "analityk podjął wniosek" a na Infolini słyszę "wniosek jest w analizie". Jestem w sytuacji, że gdyby ING odrzuciło wniosek muszę zrezygnować z zakupu mieszkania. Cały wkład własny już wpłaciłem (3/4 wartości mieszkania), mam podpisaną umowę z deweloperem i żadnej pewności co do finału sprawy. A czasu na załatwienie "innego kredytu" w innym banku już nie mam.
Tu moje pojawia się moje pytanie: czy takie terminy rozpatrywania wniosku jakie podałem są normalne? Czy normą jest, że minęło już trzy tygodnie od wydania wstępnej decyzji a do tej pory nikt nie wycenił nieruchomości?
Pośrednik, w odpowiedzi na moje wątpliwości co do czasu trwania całej operacji i braku konkretów, twierdzi, że po przyznaniu decyzji wstępnej pozytywnej załatwienie kredytu jest tylko formalnością i że nic oprócz "negatywnej oceny nieruchomości" nie spowoduje decyzji odmownej. A biorąc pod uwagę, że jest to rynek pierwotny jest niemal pewne, że kredyt dostanę. Czy pośrednik może być aż tak pewny tego wszystkiego?
Pozdrawiam,
Zbyszek
10-10-2016 20:05
Po decyzji wstępnej pozytywnej musimy dokonać wyceny nieruchomości i podejmujemy decyzję ostateczną. Natomiast zawsze istniej ryzyko że pomimo decyzji wstępnej pozytywnej w ostateczności może być podjęta decyzja negatywna.
Jeżeli w trakcie analizy wniosku zostałeś proszony o dostarczenie dodatkowych dokumentów, wpływa to na wydłużenie decyzji kredytowej. Informacji o etapie analizy wniosku powinien na bieżąco przekazać pośrednik finansowy u którego został złożony wniosek.
16-10-2016 12:04
Z powodu błędu pośrednika (promocja dotyczyła wyższej kwoty kredytu niż ta o którą składałem wniosek), bank odrzucił mi warunki które były ustalone, wydając dezycję wstępną pozytywną ale z zupełnie innymi warunkami.
Pośrednik zaproponował wzięcie wyszej kwoty, po to by mieć warunki promocyjne i zaraz po otrzymaniu kredytu tą "nadpłatę" spłacić.
Zdecydowałem się na to, mam 11 dni roboczych na wpłatę banku do deweolopera. Zleciłem wycenę nieruchomości, powinna być w tym tygodniu.
Czy w przypadku zmiany oferty, cała procedura idzie od początku, czy podpina się tylko nowe warunki do decyzji?
Wg posrednika wyrobimy się w terminie, bo zmiana wniosku nie powoduje uruchomienia całej procedury od nowa.
Wg info ING cała procedura startuje od nowa.
Jak to jest?
17-10-2016 17:57
Standardowo rozpoczynamy proces decyzyjny od nowa. Może się jednak zdarzyć, ze pośrednik ustalił z analitykiem inne rozwiązanie.
Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas
Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt
... 18-04-2024Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.
Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie
... 18-04-2024