Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Czy Bank może odmówić wypłaty emerytury ?

Witam

Moją mamę spotkała dzisiaj zadziwiająca sytuacja, kiedy poszła jak co miesiąc odebrać swoją emeryturę dostała do podpisania "Oświadczenie o rezydencji podatkowej CRS". Ponieważ mama to osoba starsza która nigdy nie podpisuje niczego bez dokładnego przeczytania i konsultacji ze mną poprosiła o wydruk Oświadczenia żeby się zapoznać w domu, ew. podpisać i przynieść. Wszystko zrozumiałe ale ..... obsługująca mamę osoba oświadczyła że jeśli mama nie podpisze tego dokumentu od razu NIE WYPŁACI JEJ EMERYTUTY !!??!!  Takim oto sposobem mama została z papierkiem w ręku i bez środków do życia dopóki nie przyniesie podpisanego CRS. 

Moje pytanie jest takie:  czy w takim wypadku kiedy starsza osobie nie jest w stanie od razu przeczytać wszystkiego zapoznać się z treścią i ew. podpisać Bank może tak po prostu nie wypłacić należnej emerytury?

 

Dla mnie sytuacja kompletnie absurdalna, czy to jest normalna praktyka Banku czy zwykła bezduszność osoby obsługującej?

 

Odpowiedz
0 Lajków
ColibeR
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
25-11-2017
Wiadomość 1 z 4 (6 132 wyświetleń)

Re.: Czy Bank może odmówić wypłaty emerytury ?

Po prosimy odrazu obsługę forum o wyjaśnienie czym jest CRS.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 4 (6 100 wyświetleń)

Re: Czy Bank może odmówić wypłaty emerytury ?

Przepraszamy za tę sytuację. Jednak zgodnie z ustawą nałożoną na banki, mamy obowiązek pobrania tego oświadczenia. CRS dotyczy ustalenia rezydencji podatkowej klientów. Zgodnie z wymogami CRS instytucje finansowe mają obowiązek przekazywania do lokalnej administracji podatkowej informacji o rachunkach klientów, którzy są rezydentami podatkowymi w innych krajach. 


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Moderator
Moderator icon
425
93
12-04-2017
Wiadomość 3 z 4 (6 017 wyświetleń)

Re: Czy Bank może odmówić wypłaty emerytury ?

Wiem, że starsze wiekiem osoby nie chętnie podchodzą do tematu kart płatniczych, ale w tym przypadku to najlepsze rozwiązanie i wyjście z problemu.

Z jednej strony osoba z obsługi powinna wyczerpująco wyjaśnić temat i powód, a w dodatku system posiadać opcję, która pozwoli na bieżącą obsługę klienta, który chce zapoznać się z treścią oświadczenia. Klient deklaruje, że odniesie podpisany dokument. Zaznaczam, obsługuje i czekam na jego kolejną wizytę. To świadczyłoby o pewnego rodzaju zaufaniu, szczególnie do osób, których wpływy z tytułu emerytury wpływają na konto.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 4 z 4 (5 831 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: ING nie dba o bezpieczeństwo środków, brak autoryzacji nawet przy przelewach wysokokwotowych

Klucz U2F służy tylko i wyłącznie do zatwierdzenia logowania.  Nie autoryzuje nim żadnych przelewów.

 

 

I tutaj właśnie mamy problem. Ty musisz wpisywać kod z sms żeby wyszedł przelew. Czyli jest to bez

...

19-04-2024
Re: Zapętlony reset aplikacji. Dźwięk powiadomienia

Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas

...

18-04-2024
Re: ubezpieczenie nieruchomości

Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt

...

18-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy