Odpowiedz

Zablokowane pieniądze na koncie

[ Edytowane ]

Sytuacja jest taka, że hotel zablokował mi 26 października pieniądze na koncie po mojej rezerwacji przez booking.com. Następnie 2 listopada hotel pobrał pieniądze z karty (dzisiaj dopiero uzyskałem o tym informację przez ING online). W sumie więc dwa razy pobrało mi pieniądze z karty za hotel i teraz mam debet na koncie, albowiem ta pierwsza blokada dalej funkcjonuje mimo że dawno się wymeldowałem i zapłaciłem za hotel. Jak rozumiem rozwiązanie tego problemu to zwolnienie tej blokady z 26 X, tylko do kogo mam się o to zwrócić, do banku czy do hotelu?

Odpowiedz
0 Lajków
kr
kr
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
5
0
09-04-2017
Wiadomość 1 z 12 (10 401 wyświetleń)

Re.: Zablokowane pieniądze na koncie

Ciekawi mnie rozwiązanie tego problemu. Mnie hotel podobnie zrobił blokadę, ale przy wymeldowaniu potwierdziłem tą transakcję/ blokadę. Drugiej mi nie wykonano.

Rozmawiałeś z hotelem w tej sprawie?
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 12 (10 315 wyświetleń)

Re.: Zablokowane pieniądze na koncie

Również korzystam z bookong.com i nie podoba mi się proces gdzie z automatu hotele próbują zabezpieczyć kwotę na cały pobyt. W dodatku odwołanie rezerwacji skutkuje strata tych pieniędzy. Rozumiem blokada na 10 czy 20 procent ale za cały pobyt to jest przecięcie. Nigdy nie miałem podwójnej blokady. Wydaje mi się ze to nlwd hotelu. I albo reklamować na booking albo w hotelu,

Możesz tez spróbować tej opcji wyjaśnienia tego przez bank. Niestety zalknnialem nazwy tej usługi:

Po proszę żeby ktoś z moderatorów przypomniał jak brzmi nazwa tej usługi,
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 3 z 12 (10 261 wyświetleń)

Re.: Zablokowane pieniądze na koncie

Osobiście nie korzystam z booking ze względu słabej polityki bezpieczeństwa. Co prawda znajomy, który ma u nich ofertę mówił, że poprawiło się to pod względem cen i warunków rezerwacji lepiej sprawdzić inne serwisy. Bez konieczności podania karty już ciężko. Irytujące bywa brak możliwości odwołania bez ponoszenia kosztów. Są jednak hotele, które przyjmują telefoniczne uzasadnienie. Najczęściej hotel idzie na rękę gdy ma mało lub wogóle brak pokoi w danym terminie
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 4 z 12 (10 227 wyświetleń)

Re: Re.: Zablokowane pieniądze na koncie

@kr Sytuacje ciężko będzie wyjaśnić przez naszą społeczność. Jeżeli hotel wykona preautoryzację podczas Twojego przyjazdu i prawidłowo zakończy ją gdy wyjeżdżasz, to blokadę wynikającą z preautoryzacji zniesiemy i nałożymy blokadę już na właściwą kwotę płatności którą wykonałeś. Później taka transakcja jest rozliczana przez hotel i informację o tym dostajemy od nich zazwyczaj do kilku dni. Jeżeli obsługa hotelu nie zamknie poprawnie preautoryzacji i rozpocznie tak jakby druga płatność, to może się pojawić taki przypadek jak opisałeś. Wtedy taką blokadę (preautoryzacyjną) zniesiemy maksymalnie do 11 dni kalendarzowych. 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
ŁukaszW
Moderator
Moderator icon
487
141
12-10-2015
Wiadomość 5 z 12 (10 185 wyświetleń)

Re: Re.: Zablokowane pieniądze na koncie

Polecam artykuł z serwisu niebezpiecznik
https://niebezpiecznik.pl/post/placac-przez-booking-com-masz-pewnosc-ze-dane-karty-beda-bezpieczne-o...
Potwierdzenie moich wątpliwości wobec bezpieczeństwa zasad związanych z podawaniem danych kart płatniczych.
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 6 z 12 (9 960 wyświetleń)

Re: Re.: Zablokowane pieniądze na koncie

Przy okazji, nocowałem ostatnio w hotelu, którego rezerwacje robiłem kilka tygodni temu. Blokada transakcji na karcie była już zdjęta. Przy meldunku zapytano mnie czy można autoryzować tą transakcje. Myślałem, że poproszą mnie o PIN lub podpis na wydruku (taką opcje przerabiałem już wiele razy). Tymczasem wręczono mi kartę klucz i życzono miłego pobytu. W pokoju spoglądałem na telefon, ale żadnego potwierdzenia o obciążeniu. Gdy wychodziłem z hotelu zaczepił mnie pan z recepcji i wytłumaczył, że nie może autoryzować tamtej transakcji i czy może powtórzyć operacje. Oczywiście zgodziłem się.
Zastanawiam się od tamtej pory, czy gdybym nie przyjechał to hotel obciążyłby moją kartę zgodnie z regulaminem? Do głowy przychodzi mi tylko jakaś droga prawna.
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 7 z 12 (9 953 wyświetleń)

Re: Re.: Zablokowane pieniądze na koncie

To jest bardzo dobry artykuł ukazujący patologie systemu rozliczeniowego. Nigdy bym się nie spodziewał ze dane mojej karty walają się po kątach. Zwłaszcza ze w podróży używam Mastercard World z limitem potężnym.

Skandal.
Banki w Polce, powinny się tym zainteresować i napiętnować takie przypadki.

Dziękuje za link.
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 8 z 12 (9 945 wyświetleń)
Highlighted

Re: Re.: Zablokowane pieniądze na koncie

Od siebie dodam że zawsze w sytuacji nieautoryzowanej płatności można skorzystać z rozwiązania "chargeback". Mimo wszystko to spore utrudnienie gdy ktoś ukradnie z karty 10k a są one potrzebne, niezbędne na dalsze np podróże itp. 

W jakim czasie bank zwraca pieniądze na konto w takiej sytuacji?. Zastanawiam się,  czy nie zacząć używać karty wirtualnej w takim przypadku. Tylko to prowadzi do tego że nasze transakcje są zapisywane na kolejnym rachunku rozliczeniowym. 

 

No i jak ma się do tego wszystkiego 3D Secure

 

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 9 z 12 (9 917 wyświetleń)

Re: Re.: Zablokowane pieniądze na koncie

Trudno powiedzieć czy Bank czy też operatorzy kart.

Znajomy wprowadzał spory system rozliczeń kartowych (w tym lojalnościowe). MasterCard audytuje co najmniej raz w roku.

Podobnie powinno być z właścicielami terminali, placówek gdzie występują płatności kartą.

 

Rzecz, która u mnie budzi wątpliwości - płatność kartą na bramkach na autostradzie.

Podajesz kartę pani, która siedzi wyżej od Ciebie. Co robi z kartą? Niestety ona nie poda Ci terminala żeby zbliżyć. Zatem wyjść z auta na czas płatności? Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca. W Chorwacji spotkałem się z bramkami gdzie "zbliżak" był umocowany do ścianki budki. Podjeżdżasz, wsuwasz bilet, widzisz ile do zapłaty, przystawiasz kartę. Są więc rozwiązania na wszystko.

 

Wracając do hoteli i portali online powinny posiadać certyfikaty, audyty bezpieczeństwa jeżeli rezerwacja wymaga podania karty płatniczej.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 10 z 12 (9 909 wyświetleń)
Najbardziej pomocni użytkownicy