Realne płatności wirtualną kartą

Zakupy w Internecie cieszą się coraz większą popularnością. Wzrasta nie tylko liczba i wartość transakcji dokonywanych w sieci, ale również liczba możliwości dokonywania płatności za e-zakupy. Klient oczekuje, że wszelkie realizowane przez niego transakcje będą szybkie, tanie i bezpiecznie.

Wartość rynku handlu elektronicznego w Polsce w 2013 roku wyniosła około 25 mld zł – wynika z raportu „e-commerce” przygotowanym przez serwis Interaktywnie.pl. Nic w tym dziwnego, skoro internetowych sklepów jest coraz więcej, a każdego dnia wzrasta również liczba transakcji dokonywanych drogą on-line. Rośnie także liczba możliwości jakie mamy do wyboru podczas płacenia za zakupy w sieci. Zwykle internetowi sprzedawcy dają klientom do wyboru kilka podstawowych form płatności: przelewem, kartą lub gotówką przy odbiorze. Mając taki wybór warto zdecydować się na płatność kartą. Poza kartą kredytową i płatniczą do konta można również wybrać kartę wirtualną, czyli kartę przedpłaconą przeznaczoną do płatności w internecie.

Wirtualnie płatności za realne usługi i produkty

Wirtualna karta płatnicza to produkt przeznaczony specjalnie do płacenia za zakupy w sieci. Służy wyłącznie do płatności takich jak zakupy internetowe oraz telefoniczne. Podstawową cechą odróżniającą kartę wirtualną od standardowej jest brak fizycznego postaci. To nic innego jak zarejestrowany w systemie bankowym numer.

Zamówienie karty jest bardzo proste. Można to zrobić drogą elektroniczną i najczęściej, jeśli jej przyszły użytkownik posiada już konto w danym banku, za usługę nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów.Karta stanowi doskonałe rozwiązanie dla osób, które często kupują przez internet

Przede wszystkim wygoda

Klient zamawiając kartę otrzymuje od banku wszystkie dane potrzebne do dokonania płatności w internecie. Zwykle są one udostępniane przez system internetowy, aplikację mobilną lub w formie SMS. W ten sposób klient ma bezpieczny, swobodny, a przede wszystkim szybki dostęp do tych danych.

W momencie finalizowania zakupu przez internet użytkownik dokonuje płatności  poprzez wpisanie  numeru karty oraz swoich danych.  Następnie autoryzuje transakcje trzycyfrowym kodem CVV, przy czym czasem transakcja wymaga również dodatkowej weryfikacji w systemie 3D Secure. Jeśli konsument korzysta z zakupów przez połączenie telefoniczne, proces weryfikacji karty odbywa się podczas rozmowy – kody wpisuje się zwykle za pośrednictwem klawiatury numerycznej, a dane osobowe podaje się osobie przyjmującej zamówienie. Cały proces przebiega niezwykle szybko.

Plusy korzystania z karty?

Charakterystyczną cechą karty wirtualnej jest jej niezależność od rachunku bankowego. Takie rozwiązanie daje klientowi pełną kontrolę nad kwotą wydatków na zakupy przez internet. Dodatkowo może on zweryfikować poprawność kwot, którymi rachunek został obciążony, na podstawie wyciągów przysyłanych co miesiąc przez bank.

Aby dokonać płatności za zakupy,  wcześniej należy zasilić rachunek karty wpłacając pieniądze w kasie banku, wpłatomacie lub przelewem. Wysokość kwoty ustalamy samodzielnie – w zależności od naszych potrzeb. Dzięki temu, że karta wirtualna jest równocześnie kartą przedpłaconą oraz dzięki możliwości ustalenia dziennych limitów transakcji bezgotówkowych, konsument ma pełną kontrolę nad wydatkami z tej karty.

Bezpieczeństwo zawsze w cenie

Dzisiejszy klient jest coraz lepiej wyedukowany i coraz bardziej świadomy. Ważna jest dla niego nie tylko wygoda i szybkość transakcji dokonywanych w internecie, ale także ich bezpieczeństwo. W przypadku dokonywania płatności wirtualną kartą klient  chroniony jest przez tzw. „chargeback”, czyli obciążenie zwrotne, w wyniku którego następuje zwrot z konta sprzedawcy bezpośrednio na konto właściciela wirtualnej karty. Ochrona ta umożliwia bezproblemowe odzyskanie pieniędzy za zakupy kartą (usług, czy towarów), które nie zostały zrealizowane. W przypadku braku możliwości dochodzenia swoich praw bezpośrednio u sprzedającego, bank na podstawie reklamacji złożonej przez klienta może przeprowadzić postępowanie wyjaśniające. Jeśli wyciągu transakcji kartą pojawi się jakaś rozbieżność lub klient trafi na nieuczciwego kontrahenta i nie otrzyma produktu, za który zapłacił, może on zgłosić się do banku, który pomoże mu odzyskać środki.

 

Źródło zdjęcia: iStockphoto.com