Odpowiedz

Re.: nowy system bankowosci internetowej


mtommi pisze:

Skoro nasze uwagi na forum nie przynoszą efektu należy składać reklamacje. Na wolne działanie aplikacji, na niejasne przedstawienie danych, na nieczytelną czcionkę, na zawieszanie się systemu, na każdy, nawet chwilowy, brak dostępności aplikacji. Należy za każdym razem egzekwować nadanie numeru reklamacji, bo tylko takie mają znaczenie dla organów kontrolujących bądź audytu wewnętrznego. W przypadku odmowy przyjęcia reklamacji - skarga do KNF.

 


Już widzę odpowiedzi banku na te reklamacje... Wolne działanie aplikacji? - "cały czas pracujemy nad przyspieszeniem działania i dodajemy nowe funkcje". Niejasne przedstawienie danych i nieczytelna czcionka? - "system był tworzony razem z naszymi klientami" (więc czego się k.... czepiacie???!!!). Zresztą zerknijcie na odpowiedzi pod ocenami aplikacji mobilnej. Klient jedno, bank drugie.. Zmiana banku to jedyna opcja jeśli ktoś ma dość tego "czyjegoś ING".

atmt
Zaprawiony analityk
Zaprawiony analityk icon
146
77
27-11-2015
Wiadomość 861 z 1 332 (2 324 wyświetleń)
Highlighted

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Wydawać by się mogło, że spolecznosc.ingbank została stworzona po to by, ludzie mogli współtworzyć bank z którym są związani a bank mógł nasłuchiwać naszych potrzeb.

Tymczasem okazuje się, że jakiś nawiedzony dizajner ING wymyślił "kolorowe kółka" a klienci mogą sobie do woli gardłować. Bank wie swoje i zrobi jak chce.

Dla mnie owe kolorowe kółka są symbolem niewygody, komplikacji i utrudniania życia ludziom korzystającym z bankowości internetowej.

Na zgłaszane uwagi odpowiedzi są zawsze takie same: tak ma być, inaczej nie będzie, klienci chcieli.

Ja osobiście jestem zwyczajnie rozczarowany tym bankiem. 

 

Może ING jakoś się ustosunkuje do powyższych postów?

dawidt
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
59
35
04-10-2016
Wiadomość 862 z 1 332 (2 375 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Obejrzyj reklamę. Mają certyfikat prostoty języka czy jakoś tak. Innymi słowy projektują dla glbonw.
Inna sprawa że przepisywanie systemu od nowa to zazwyczaj jest porażka. Zresztą to co mamy teraz to przecież chyba 3 odsłona.
Odpowiedz
0 Lajków
Marx
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
34
17
22-11-2016
Wiadomość 863 z 1 332 (2 357 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


Marx pisze:
.... Innymi słowy projektują dla glbonw.
...

masz na myśli dla glonów czy dla głąbów?

Glonem się jednak nie czuję.

System zaprojektowany w taki sposób, że część informacji jest widoczna dopiero po przewinięciu ekranu może sprawiać problem nawet glbonwom.

 

Czekamy na wypowiedź ING, że klienci sami tego chcieli.

Odpowiedz
0 Lajków
dawidt
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
59
35
04-10-2016
Wiadomość 864 z 1 332 (2 310 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


LeszekP pisze:

justysia napisali:
Jeśli już chcecie zmieniać wygląd strony to może warto wprowadzić opcję indywidualnego dostosowania wyglądu strony. Chodzi o to, żeby można byłoby wyłączyć widoczność niektórych gadżetów. Mi w sumie na ekranie wystarczyłby ROR, rachunki oszczędnościowe, lokaty, historia, przelewy zdefiniowane. Reszta mi nie jest do niczego potrzebna. Obecnie najbardziej użytecznym odnośnikiem jest "Poprzednia wersja systemu" Emotikon: Szczęśliwy

Dziękujemy za opinię. I równie cenną sugestię.


Co bank zrobił z tą "cenną sugestią"? Pytanie raczej retoryczne. Niestety.

Odpowiedz
0 Lajków
dawidt
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
59
35
04-10-2016
Wiadomość 865 z 1 332 (2 293 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


atmt pisze:

mtommi pisze:

Skoro nasze uwagi na forum nie przynoszą efektu należy składać reklamacje. Na wolne działanie aplikacji, na niejasne przedstawienie danych, na nieczytelną czcionkę, na zawieszanie się systemu, na każdy, nawet chwilowy, brak dostępności aplikacji. Należy za każdym razem egzekwować nadanie numeru reklamacji, bo tylko takie mają znaczenie dla organów kontrolujących bądź audytu wewnętrznego. W przypadku odmowy przyjęcia reklamacji - skarga do KNF.

 


Już widzę odpowiedzi banku na te reklamacje... Wolne działania aplikacji? - "cały czas pracujemy nad przyspieszeniem działania i dodajemy nowe funkcje". Niejasne przedstawienie danych i nieczytelna czcionka? - "system był tworzony razem z naszymi klientami" (więc czego się k.... czepiacie???!!!). Zresztą zerknijcie na odpowiedzi pod ocenami aplikacji mobilnej. Klient jedno, bank drugie.. Zmiana banku to jedyna opcja jeśli ktoś ma dość tego "czyjegoś ING".


Interesujące w tym podejściu jest to, że odpowiedź Banku jest bez znaczenia. Mogą pisać cokolwiek. Ciebie jako składającego reklamację interesuje jedno: nadanie numeru reklamacji, co gwarantuje, że będzie ona w systemie. Efekty: wzrost pozycji ING w rankingu ilości otrzymanych reklamacji - awans do top trzy to będzie trochę wizerunkowo niefajnie. Wewnętrzny komunikat robi się prosty: stary system x reklamacji miesięcznie, nowy system 3x reklamacji miesięcznie.

Odpowiedz
0 Lajków
mtommi
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
65
18
13-04-2016
Wiadomość 866 z 1 332 (2 279 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Jeżeli was to pocieszy, to Citi też właśnie wprowadza nowy system, który jest jeszcze bardziej żenujący niż ten ING (a dodatkowo nie działa i sypie błędami Emotikon: Bardzo szczęśliwy). Próba zalogowania to podobne kręcące sie kółeczko, które trwa w nieskończoność... po zalogowaniu na pół ekranu jakaś pusta przestrzeń a najwiekszy plus nowego systemu, to uwaga: możliwość ustawienia własnego obrazka, który będzie widoczny po zalogowaniu... tak to jest jak za projektowanie interfejsu biorą się millenialsi Emotikon: Bardzo szczęśliwy (znowuż odsyłam do filmu idiokracja).

 

Co do CA24 - interfejst jest prosty, ale idę o zakład, że w ciągu najbliższego roku, 2 lat zostanie poddany podobnej transformacji.

 

Co do:

* dopraszania się o opinię/odpowiedź ING (teraz) - nie odpowiedzieli sensownie przez prawie 2 lata wiec nie ma co liczyć, że teraz się to zmieni;

* tupania nóżką (teraz) że system jest do pupy - to jak wygląda było wiadome od dawna więc trochę poniewczasie (pomijając, że nawet jak się zgłaszało uwagi wcześniej to i tak jest olewali)

 

Cóż, ING mogłoby zrealizować projekt dużo lepiej, faktycznie przeprowadzić ankiety - chociażby w grupie testerów którzy najpierw dostali dostęp do systemu - ankieta po zalogowaniu co jest ok, a co nie -- dało się, wystarczyło chcieć. Teraz, jak już wszystko jest napisane to można co najwyżej robić drobne poprawki, zmniejszać/przesuwać elementy... większych zmian bym się nie spodziewał. I będą szli w zaparte, że to jest "najlepsza rzecz od czasów krojonego chleba" (posługując się brzydką kalką językową)...

wojciech
Zaprawiony analityk
Zaprawiony analityk icon
197
79
02-03-2016
Wiadomość 867 z 1 332 (2 240 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

System Moje ING od początku współtworzyliśmy z klientami. Każdy element systemu badaliśmy oraz usprawnialiśmy w oparciu o głos klientów. Również tak było ze stroną główną i bąblami. Dla większości klientów ten element systemu jest zrozumiały - ale przede wszystkim intuicyjny i łatwy w nawigacji na urządzeniach mobilnych.

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
AgnieszkaS
Moderator
Moderator icon
269
77
12-10-2015
Wiadomość 868 z 1 332 (2 192 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


AgnieszkaS pisze:

System Moje ING od początku współtworzyliśmy z klientami. Każdy element systemu badaliśmy oraz usprawnialiśmy w oparciu o głos klientów. Również tak było ze stroną główną i bąblami. Dla większości klientów ten element systemu jest zrozumiały - ale przede wszystkim intuicyjny i łatwy w nawigacji na urządzeniach mobilnych.


Tak tak, ci mityczni klienci Emotikon: Bardzo szczęśliwy Szkoda, że nikt ich nie widział ;-)

Dlaczego ankiety nie były rozszerzone na wszystkich (bądź potencjalnie zainteresowanych)? Jak dobierani byli klienci, którzy testowali system? Jak przebiegała weryfikacja danych? Były jakieś testy A/B?

Droga Agnieszko. Jak widać z powyższych wiadomości podejście mobile-first jest trochę idiotyczne i nie za bardzo sprawdza się w sytuacji kiedy trzeba wykonać wiecej niż 1 przelew na miesiąc Emotikon: Mrugający

Może bank podzieli się jakimiś statystykami/danymi co do użytkowania systemów bankowych? Bo tak to my sobie możemy przysłowiowo bić pianę a Bank będzie odpowiadał, nomen omen, pustosłowiem z którego wynika co najwyżej "bo tak i zamknąć się" co ani nie jest rzeczowe ani produktywne...

wojciech
Zaprawiony analityk
Zaprawiony analityk icon
197
79
02-03-2016
Wiadomość 869 z 1 332 (2 190 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Z ust mi to wyjąłeś. Miałem właśnie napisać, że chętnie dowiedziałbym się gdzie są ci klienci z tak popapranym gustem gdy zauważyłem, że napisałeś dokładnie to samo.

Zgodnie z zasadą nalezy tak długo powtarzać kłamstwo, aż stanie się prawdą…

romil
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
38
16
28-12-2015
Wiadomość 870 z 1 332 (2 179 wyświetleń)
Najbardziej pomocni użytkownicy